PURPOSEFULL LIFE :D

Live a purposeful life.. we live bcoz of? Allah.. n to Him we shall return. If that is not our purpose of life, then we should not live at all. 

Cube pikir balek, kalau bkn sebab Allah, sebab pe je kite id0p kat dunia? Sebab nk sr0nok2? Nk rasai kenikmatan dunia? Then? Tu je? Tu la 1 prinsip kite semua kne ingat, kalau bkn sbb pegangan agama n kpercayaan kpd Allah S.W.T, xde sebab nk hidup..

Watpe ikut hukum, jage batas laki pompuan, beria-ria tut0p aurat, puasa, bayar zakat.. Undang-undang x kate p0n kena, n kalau yg ade tulis un, dye nmpk ke kalau kite buat..? Kal0 dok umah, panggel pelacur dua tiga ekor, minum arak 4-5 botol, ade polis nmpk? Ada JAIS ttibe dapat kesan, antar rombongan nk tangkap? Rasanya xde.. 

so, kalau xde, asl kita x buat? Bes kowt.. free sex, mabuk2, belasah mak ayah sniri, kuang aja ngan cikgu.. Ha.. tu la besnyer, sedang korang baca ni, anda tawu jawapan dia.. A.L.L.A.H~
back 2 the basics, Allah knows.. n we follow all those rules i.e. hukum agama bcoz of Allah..

[bace je las sampai habis, x panjang sangat pun.. siket je lagi ni :D]

That is our purpose of life.. Kadang2 rasa susah nk bayangkn, orang yg xde pegangan agama, xde matlamat hidup, tah pape je motif dia.. Pergi skola, pergi kerja, solat, makan, tidor, kahwen, dpt anak.. 4 what? 
FOR? Keredhaan Allah.. tu je kite cuba cari, n yg sepatutnya kita cari, bkn disukai manusia semata2.. tp tu la yg dikejar2 manusia skang.. If u get keredhaan Allah, then thats it, we've reached our purpose of life..

TAPI!!! ingat3.. ingat senang ke nk dpt keredhaan Allah? Bru 3 minit tadi pe korang wat? Astaghfirullahalazhim.. kalau benda baik, bagos. Kalau x, tobatla.. :D
Dengan keredhaan Allah itu tadilah, kita blh cium bau syurga, Tu 1 lagi, org selalu taget nk dpt syurga.. Snanye x brape kena tu, sbb syurga tu pun makhluk Allah. Tentu ada benda lebih besar yang perlu dikejar iaitu KEREDHAAN ALLAH.. itulah segala-galanya. Sangat bkaitan dengan stiap apa yang kita lakukan pada setiap masa di mana-mana sahaja. Belajar, bersosial, bercouple, bermain [sukan], baca Quran, itulah yang kita kejar sebenarnya.. Pe dia? KEREDHAAN ALLAH..   tanam3! kat ne? dlm hati..







Life is very short, so break your silly ego, forgive quickly, believe slowly, love truly, laugh loudly & never avoid anything that makes you smile. [KATA2 HIKMAT sape tah]




Carry a Heart that Never Hates  //  Carry a Smile that Never Fades  //  Carry a Touch that Never Hurts.


1 comment:

MawaddahMTS said...

Jangan lah buat tulisan colour2, especially warna kuning hihi.. sakit mata nak baca. Buat warna hitam sudah memadai 👍👍😆

Post a Comment

A PLACE TO LET OUR CREATIVITY RUN WILD :: Let's see what we can do~

TAKE A DEEP BREATH N READ THROUGH~

Disclaimer: This is not my own work. All credit goes to the original creator.
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 :: MAHISS :: |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.