We R Going To, S0 B Ready!

Salam..
Fellow hamidians, umur kita dak2 maahad 13-19 tahun..
dalam 10-20 tahun agi, kita akn masuk 20an / 30an..
sblm tu, ana nk tnye.. pnah dgr x :

"GENERASI SEKARANG PEMIMPIN MASA HADAPAN!"

Penyataan tu sgt2 lah bnr dan ana nk kupas dlm post nih..

Percayalah.. akn lahir ahli2 politik dari Maahad..
Percayalah.. akn lahir menteri2 dari Maahad..
Percayalah.. akn lahir atlet2 dari Maahad..
Percayalah.. akn lahir penjenayah dari Maahad.. (na'uzubillahiminzalik)
Percayalah.. akn lahir org PAS + BN dari Maahad..
Percayalah.. akn lahir seorang pengetua dari Maahad..

Ana x tau cmne nak mula, sbb tajuk ni sgt luas utk diperkatakan..
Drpd ayt2 mangat kat ats tu, ape yg anda paham?

Kita ni mgkn jdi ssape saje dlm 10-20 tahun agi..
Baek baik mahupun jahat..
Baek org penting mahupun tidak..
Baek bguna mahupun tidak..
Baek MUKMIN mahupun MUNAFIQ (na'uzubillahiminzalik)

Tapi yg ana paling nk tegaskn, adalah 100% psti bhwe ade antara kita yg bakal kluar sbg pemimpin.. pemimpin NEGARA.. pemimpin PARTI.. pemimpin Masyarakat.. pemimpin mne2 psatuan / organisasi dsb.. sbb kita sume ada sifat kpimpinan.. yang mlangkaui dak2 skola len.. Coz we got that special thang.. pengetahuan AGAMA..! [yekerrr??]

Sbb, dlm brpe taun je agi, kita akn jadi warga Malaysia yang sbnr2nye.. [bistu skrg ni kita bkn warga Malaysia yg seBENAR2nye..?!] Mmg r skrg pun rakyat yg seBENAR2, tpi kita ni kecik agi, byk bnde kita x leh wat agi, hak2 kita masih terbatas.. Cthnye, bkn kita yg pilih pemimpin kita.. But when we do get the chance to do it, be WISE!! [jgn undi DAP]

Back 2 the point.. Kita bakal memimpin negara nih.. MALAYSIA! dan insyaAllah seluruh dunia.. sbb spe lagi nk buat..? 43 taun dhlu, Najib ngn member dye un cam kita gak.. bdk hingusan je men bola ptg2.. cbe tgk skang..

member2 yg kita jumpe tiap2 hari tu - akn mnjdi org ternama, org penting, org kaya, miskin, org baik, org jahat, org alim dan sgala mcm org agi.. sbb taun2 yg kita lalui ni akn mencorakkan diri kita menjadi org tersebut..

Sbg analogi, kita ni cam PLAYDOH, mule2 xde bntuk, tpi kita still ade wrne.. pstu playdoh tdi akn dipicit dan dileper, ditarik dn ditekan, membentuk sebuah playdoh yg unik n different from the others..

[Abnde la point post kali nih..?? Bukan men jauh putar belit..]

The point is that, nmpk mse dpn kita.. Nmpk yg kita ni jdi tua 1 hari nnti.. Nmpk yg org2 dewasa skrg ni cam kita gak dlu.. Nmpk yg kalau ade bnde yg kita x suke psal diorg, skrg la kita nk UBAH.. Nak bntuk playdoh kita supaya x jdi camtu..

Nmpk yg masa kjap je blalu, sdar x sdar jap agi dh kuar maahad, da kawen, tuk2 nk mati.. Byk mne la amal kita..? Dosa kita bsar mne ek? Da mintak maaf lum ngn sume org, byk dose dh buat ni.. Mak ayah? Da mintak ampun? X lme agi diorg dh xde..

So, pilih laluan kita skrg..
Analogi 2 : Kita skang cam kat atas jalan, kat jln tu mcm2 halangan.. Bump bkn maen byk (dugaan), kreta dri arah sne (musuh) bkn men laju, junction pun byk nk mampos (pilihan) mne nk pilik eh?

Wallahua'alam..
[caye r, nnti tah2 PM dari Maahad!!
]

No comments:

Post a Comment

A PLACE TO LET OUR CREATIVITY RUN WILD :: Let's see what we can do~

TAKE A DEEP BREATH N READ THROUGH~

Disclaimer: This is not my own work. All credit goes to the original creator.
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 :: MAHISS :: |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.