Manusia VS Haiwan


Haiwan : Untung kan manusia.. Seindah-indah ciptaan..
Manusia : biase ah..
Haiwan :Korg dh ah ade akal.. Allah pilih korg utk jadi khalifah di bumi ni..
Manusia : tu ah.. manusia ngan haiwan byk bezanyer..
Haiwan : tu ah.. kitorg x yah pakai baju.. x tutup aurat..
Manusia : haah.. (erm.. byk gak an manusia x tutup aurat.. bkk sne, bkk sini.. same je cam beruk dpn aku nih)
Haiwan : pastu korg gne akal korg utk kebaikan.. nk memakmurkan dunia..
Manusia : btul2.. (tapi byk je an manusia yg merncg kemusnahan.. bperang, bmusuh.. cam x btamadun.. beruk ni un x bunuh2 ssame2 geng dye)
Haiwan : pastu, otak korg pndai nk mampos.. teknologi bapak canggih.. wat internet pe sume.. dgn tujuan baek pulak tu
Manusia : mmg ah.. (ade jer org wat bnde x snonoh mlalui internet.. gmba tah pape.. siap gne utk perang agi..)
Haiwan : lg pun, aku tgk korg rajen solat pe sume.. bce quran, bzikir.. kitorg x leh pown..
Manusia : kitorg kan mmg special.. (spe ah dye ni usha?? mcm byk sgt jer manusia yg solat 5 waktu, bzikir, bce quran.. rmai je yg lalai)
Haiwan : lagi 1, aku tgk korg jge ank2 korg dgn pnoh kasih sayang.. korg belai pe sume.. lain dri care kitorg..
Manusia : umm.. ye kowt.. (mgkn ah.. tpi skrg aku tgk, ramai manusia buang ank, mcm mainan jer.. x sdar btape bsar rezeki seorg anak yg Allah bgi.. kdg2 aku tgk, bnatang2 ni lg syg ank..)
Haiwan : lg un korg ni, slalu jge hubungan baek ssame mnusia.. ngan kwn2, jiran2.. bkn cam kitorg.. aku slalu bengang kat harimau ngan babun..
Manusia : ermm.. (hotak ko! slalu je aku gadoh ngan member2 aku.. jiran?! jiran sblh un aku x knal..)
Haiwan : tu la kan.. kalau ah aku dpt jadi manusia..

2 comments:

::awanbiru:: said...

kalo arr berOk uh twu yg manusia yg dpt bnyk ni'mat ni snanye xbrsyukur pon. twu mengeluh jek! tu ah manusia~

Prince Caspian said...

hurm.. logik akal.. adekah msia bley disamekan ngan beruk??
msia ade hukum taklif yg dbebankan, tp beruk takde..
msia ade setan yg sntiase kaco, tp brok xde..
msia ade msia djanjikan akan dbangkitkan smule, tp beruk tak..
so?? same2 ar pikirkan..

Post a Comment

A PLACE TO LET OUR CREATIVITY RUN WILD :: Let's see what we can do~

TAKE A DEEP BREATH N READ THROUGH~

Disclaimer: This is not my own work. All credit goes to the original creator.
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 :: MAHISS :: |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.