JANGAN STADI UTK PEKSE!!

salam..
ana nk maklumkn bhw entri kali ni x de kne mengena dgn tajuk di atas.. tp..
ape yg korg tfikir biler bce tajuk tu?

entah knape, manusia mmg ttarik kpd bnde yg berlawanan arus atau berunsur negatif.. kajian jge tlh membuktikan perkara ini.. cthnye, ade sbuah iklan di sebuah laluan yg tajuknya "DILARANG MEMBACA!!" ttpi stiap org yg lalu di situ mesti membce iklan tersebut..

mcm tu gak ah bdak2 maahad.. ape yg di'tidak/xleh' kan, itu yg kita ttarik nak buat..

"Jangan lalu tangga ni! Jangan bawak makanan naik atas! Jangan usha bdak puteri! Jgn block laluan! Jangan kluar klas ramai2!
~a'ah, mmg kiter ikut..

kenapa? sbb ade MR. S.. mr. S suke sgt ah biler kita buat bnde2 yg melanggar peraturan.. sbb ape? sbb kita org Islam & diorg dh bjanji nk pesongkn kiter..

TAHUKAH ANDA? =sbrg peraturan yg ditetapkn mne2 organisasi yg kita ahlikn (cth: negara kita, skola dll) wajib kite ikut slagi x blanggar syariat islam..

so, kite kne lawan godaan MR.S, dye kesah ape, mmg masok nrake.. kita kan maseh bsar pluang utk mencium bau syurga..

harap hamidians sume dpt amek iktibar dri post ni.. skali agi nk ulang :
KALAU AH KITA DIBERI KESEMPATAN WALAU SESAAT UTK MELIHAT SYURGA, kita x kn bhnti b'usaha mndptknnya

DAN KALAU KITA MENJENGUK WALAU SEJENAK KE NERAKA, kita akn b'mati-matian kat dunia ni utk mengelaknya.. insyaAllah2..

1 comment:

Prince Caspian said...

cube pikir..
cikgu adelah tauladan apde pljarnye..
kat skola, kite diajar patuh praturan supye bile bsar kite jd msia bek, tp adekah ckgu kite tnjukkan ctoh tbaik dalam khdupan mrka??
camne kite nak amalkan konsep Rasulullah = kepimpinan mlalui teladan?? takkan ustzah kite cakp je kot...

Post a Comment

A PLACE TO LET OUR CREATIVITY RUN WILD :: Let's see what we can do~

TAKE A DEEP BREATH N READ THROUGH~

Disclaimer: This is not my own work. All credit goes to the original creator.
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 :: MAHISS :: |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.