RAMADAN DATANG LAGI!!!

Bulan Ramadhan kembali lagi! wei korang, bulan puasa sudah tiba. apa lagi yg kita tunggu, bkn semua org dpt peluang melalui ramadhan al-mubarak buat kali ini. contohnya ust asri yg meninggal tidak sempat menikmati ramadhan kali ini (al-fatihah).

Pada tahun ini, dari 22 Ogos 2009 hingga 23 September 2009, umat islam di seluruh pelusuk dunia akan bersama-sama menjalani ibadah puasa. tu semua org pun tahu!

Tetapi tahukah anda ape nak buat?! Camne nak isi ramadhan kali ini dengan sebaiknya?! camne x nak perbaiki tahun lepas punya?!

Pertama sekali adalah dengan MENJAGA MULUT. Tahukan anda, puasa yg diisi dengan perkara yg tidak elok keluar dr mulut sprti mencarut, mungumpat dsb dipanggil Puasa Sia (puasa sia2)kerana buat penat je puasa, tp camne nk dpt pahala kalau buat benda2 tu..

selain itu, kita haruslah perbanyakkan BCE AL-QURAN & BERZIKIR kpd Allah! amalan2 ini dpt mengelakkan kita drpd melakukan benda kat ats td serta dianugerahkan pahala yg blipat kali ganda bbanding dilakukan pd bulan2 lain!

kita juga mestilah rajin menunaikan SOLAT TARAWIH lps isya' stiap malam! Amalan ni dh la blh buat bulan Ramadhan je, pahala bganda2 pulak tu... rugi kalau x buat...

senang citer, kita haruslah memperbykkan amal pd bulan suci ini. Masa ni la kita nak bykkan saham kita di akhirat, insyaAllah! -jgn bce je, buat!-

1 comment:

Prince Caspian said...

skadar luahan.. nape time ramadan je kite solat zuhur jemaah...?
nape tak spanjang taon??
kalo time pose kite ley solat jmaah, nape x di bulan len un same??
sdangkan kat SMKA len, dorang solat zuhur jmaah satu skolah stiap arie...
adekah itu skadar hipokrasi??

Post a Comment

A PLACE TO LET OUR CREATIVITY RUN WILD :: Let's see what we can do~

TAKE A DEEP BREATH N READ THROUGH~

Disclaimer: This is not my own work. All credit goes to the original creator.
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 :: MAHISS :: |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.